12 augusti 2009

Sakta men säkert

Jag tog mig i kragen idag och flyttade de vita hässleklockorna och lite annat som stod ivägen, och planterade de vita och rosa höstfloxen. De vita smultronen planterade jag i den nysatta syrenhäcken och där satte jag några revor smulgubbe också.

På eftermiddagen satte jag äntligen igång med att gräva för granhäcken. Grässvålen är nu borta på 2/7 av 20 (eller är det 23?) meter. Jag fann tre riktigt bamsiga skalbaggslarver, två vita och en blåskimrande och lyckades bli biten av en rödmyra. Fasen vad det gör ont! Jag är en sjåpig typ.


Guldlök (Allium moly) är inte så dumma. Jag hade dem i Västerhaninge, men fick inte med mig några, utan köpte nya från Eurobulb. Nu är de emellertid överblommade sedan någon tid. Och naturligtvis är det flugor på dem.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar