18 mars 2010

Om jag skulle försöka igen då


Det har blivit dåligt med uppdaterandet. Egentligen har det funnits mycket trädgård att skriva om, lökar har planterats, drömmar har drömts, fröer har beställts – om än inte alla än. Ibland blir det bara inte av, liksom.

Fröerna från Konnässörsklubben anlände först, sedan STA:s och slutligen STA:s andra omgång. Impecta och Rara växter planerar jag att beställa ifrån. Jag har skrivit en lista, eller kanske sju, som ligger någontans, *host*.

Inte har jag kommit igång och börjat så än, men idag plockade jag in krukor och lecakulor, så får vi se om jag kan komma till skott i helgen. Det är lite i grevens tid och antagligen har jag väl inte jord så det räcker. Det är alltid ett elände att få tag på jord, så här års. Om man inte ska köpa små svindyra åttaliterspåsar, som tar slut på tio minuter - och det ska man inte.

Än ligger snön här ute. Bara precis intill hus och uthus har det tinat och vägarna är rena – ja inte vår lilla grusväg här ute, men de lite större. Idag har det varit 5°.

1 kommentar:

  1. Jag har beställt lite grönsaksfröer från Runåbergs och även sått tomater. De har kommit upp rätt bra nu, snart är det dags för omplantering.
    Snart är det Trädgårdsmässa, hurra! :)
    /Tine

    SvaraRadera