30 mars 2010

Insikt No 213

Jag har nu insett att det inte alls kommer gå att knyta ihop mina "buskrundlar" längs nedre delen av staketet med de perenner jag planerat. De kommer att bli för stora och dölja de små buskarna. Ofattbart att jag inte insett det förrän nu.

I stället får jag göra så att jag knyter ihop rundlana med marktäckare, bl a de sorter jag redan planterat men också de Potentilla alba, vit fingerört, som jag nu sått i ganska stor mängd, lägger en gång innanför buskarna och innanför gången en böljande, oregelbunden, stor perennrabatt, lite prärieinspirerad. Vi får väl se vad Älsklingen säger om det. Han klagar över att gräsmattan blir mer och mer svårklippt ju mer jag planterar, alltmedan jag tröstar honom med att det snart inte finns särskilt mycket gräsmatta kvar. Det är bara nu, innan jag hunnit binda ihop allt, som det är småplottrigt. Ska kanske tillägga att vi har en elgräsklippare, vilket naturligtvis inte är optimalt på denna stora tomt, och det blir lite tjorvigt med sladden och alla rundlarna.

Läxa: Fundera ut hur gången ska se ut.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar