01 juni 2009

Mammaledig

Idag gör jag min första dag som mammaledig - denna omgång. I alla fall är det första dagen jag är hemma med ungarna och sambon jobbar. Det hela har avlöpt förunderligt väl och jag har lyckats få till det med mattider hit, skjutsningar fram och tillbaka, tvätt, dammsugning etc. Jag har till och med bakat en paj av rabarberna vi fick med oss hem från svärföräldrarna igår.

Jag inser att jag ligger sjukt mycket efter när det gäller dokumentation av vårblomningen. En vecka i Floda, Göteborg, följt av tillfälligt (förhoppningsvis) sämre datortillgång gör inte saken bättre.

I Floda grävde jag upp en liten bokplanta från min kusins tomt. Den ligger granne med huset där jag tillbringade min barndoms somrar, och där min äldsta kusin nu bor. Således måste jag ha lekt i skuggan av den boken som barn. Boken är planterad i en tomathink, modell större. Den ser lite hängig ut. Vågar jag ens hoppas på att en bok ska klara sig här uppe?

Med från käraste Gudmor och faster har jag också ett antal plantor vanlig lungört som jag planterat i den "röd-vita" gruppen under björken. Jag ska försöka få tag på myskmadra på Bäsna trädgård i veckan och sätta dit också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar