18 april 2010

Småjobb

Idag tog jag mig i kragen och planterade om påskens pärlhyacinter och Tête à tête i krukor och bar ut dem för drivning under sommaren.

Jag har rensat i rundlarna runt träden och i blå rabatten - framsidesrabatten gjorde jag härom dagen. Och så har jag krattat ihop lite gammalt gräs och Vitnospinnar.

Nu blommar fler och fler krokus och en massa tulpaner är på väg upp. En del pärlhyacinter är på väg upp i granhäcken och i buskgrupperna längsmed staketet kommer det också en del obestämbart. Men jag är orolig över att jag inte ser något under häggen. Där ska ju 100 vårstjärnor och tjugo kungsängsliljor komma upp, var det tänkt.

Och på denna minimala arbetsinsats har jag ådragit mig en rejäl ryggvärk. Inte mycket bevänt med de musklerna, det ska gudarna veta!

Vanlig hederlig storblommig krokus

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar